ASIAKASJULKAISUT
Asiakasjulkaisu, lehti tai sähköinen, on suosittu tapa jakaa tietoa ja sitouttaa omaa asiakaskuntaa. Asiakasjulkaisuihin suhtaudutaan myönteisesti ja ne koetaan hyödyllisiksi. Julkaisu voi olla paperinen tai sähköinen, ja usein siitä voi olla saatavilla eri versiot eri alustoille. Yrityksille asiakasjulkaisut ovat erottautumistekijöitä kilpailijoista, ja monille järjestöille jäsenlehti tai uutiskirje on tärkein viestintäväline jäsenistön suuntaan.
Asiakasjulkaisu on osa monikanavaista viestintää. Se on lisäkanava viestinnän kokonaisuudessa. Julkaisu on parhaimmillaan aidointa oman toiminnan syvempien arvojen välittämistä vastaanottajille.
Asiakas- ja sidosryhmäjulkaisuja voidaan tehdä monella tapaa. Me toteutamme julkaisusi joustavasti – avaimet käteen tai kevyempänä ratkaisuna. Asiakaslehden tekeminen hyvän kumppanin kanssa on parhaimmillaan silloin, kun asiakkaan asiantuntemus ja kontaktit ja Luotsin julkaisuosaaminen toimivat yhteistyössä. Se on samalla kustannustehokkain tapa toteuttaa julkaisu. Tästä hyvä esimerkki on Automaatioväylä-lehti, jonka päätoimittamistesta vastaa Luotsi ja lehden sisällöstä asiakas ja Luotsi yhteistyössä. Tämä tapa tehdä julkaisua on monesti kustannustehokkain, jos tilaajalla on hyvät valmiudet osallistua sisällön suunnitteluun ja toteutukseen joko itse tai sidosryhmien avulla.
Olemme luoneet uusia julkaisuja, tuoreuttaneet vanhoja ja toteuttaneet kaikkia näitä eri medioissa. Luotsilta ja sen yhteistyökumppaneilta löytyy kaikki tarvittava toimituksellinen osaaminen oli kyse sitten graafisesta suunnittelusta, artikkelien kirjoittamisesta, valo- ja videokuvaamisesta tai monikanavaisen julkaisun toteutuksesta.
HALUATKO KUULLA LISÄÄ ASIAKASJULKAISUISTA?
Tulemme mielellämme kertomaan lisää asiakasjulkaisujen tuotannosta ja kuulemaan, millaisia julkaisutarpeita sinulla on. Ota yhteyttä Otto Aaltoon, otto.aalto@viestintaluotsi.fi.